Back to HVAC
Pettry Refrigeration Heating & Air Inc logo

Pettry Refrigeration Heating & Air Inc

405 SW 6th St D, Bentonville, AR, 72712Serves Bentonville

Ratings updated October 17, 2026

About

We offer full service Heating Air conditioning and refrigeration. Repair, replacement, and new installation. Leak detection. Drain cleaning, excavation and demolition work, We also offer emergency service most of the time.

Customers mention quick response, information provision, charge, communication, plumber, weather.

Services

  • Air conditioning contractor
  • Air conditioning repair service
  • Appliance repair service
  • Drainage service
  • Excavating contractor
  • Furnace repair service
  • Heating contractor

Reviews

Google

4.2

Based on 44 reviews on Google

  1. 5 star35
  2. 4 star0
  3. 3 star0
  4. 2 star0
  5. 1 star9
  • Kellie

    a year ago

    Google

    Thanks again

    Response from the owner · 2025-10-16T21:31:12Z

    Welcome

  • Teri McCormick

    a year ago

    Google

    The owner, Jesse, is knowledgeable about repairs and will show up when an immediate need arises.

    Response from the owner · 2025-10-16T21:31:12Z

    Thanks for the positive feedback

  • James Bunyard

    a year ago

    Google

    Jesse's a great guy and professional to do business with.

    Response from the owner · 2025-10-16T21:31:12Z

    Thanks for the review

  • M

    3 years ago

    Google

    Had Jesse (the owner) out to my house to fix my thermostat. Although he was friendly enough and seemed to be pretty knowledgeable, I can’t help but feel like he took advantage of me and my situation. My thermostat stopped working properly and it turned out to only need a new fuse and to plug in a wire that was already there, just not connected by previous installer. This was a 10 minute job that cost me $433!! Before starting any work he made me sign agreement to pay amount. $135 diagnostic (asked me what happened), $7 for fuel charge (because the other $429 wouldn’t cover a 6mi round trip), and $250 in labor (he installed a fuse and plugged in my thermostat…) plus tax. To his defense, I did agree to pay the described amount prior to his work. However, he could sense the desperation as I requested a service on short notice given I had dogs at home without AC on a 80*+ day while I was at work. In preying on that desperation, he explained the labor charge prior to the service with potential of it being a much bigger job. Maybe if it had been, he might not have charged me more than what we agreed. And I might have felt fair with his price. That said, if it costs you little to no time, money, or effort, give your customer a damn break and you might be the one they call again next time they have an issue! After this experience, I will NEVER do business with Je$$e again! **Update** - After this service I spoke with two other companies (Benton County Heat/Cooling and Comfort Living - both here in Bentonville) who I contacted at the same time, but unfortunately were not available until later in the day. I ended up calling them both back the day after and explained to them the service I had done (less than 30 minutes) and asked how much it would have costs if I had waited a couple of hours more for them. I was quoted $98 (Benton County) and $112 (Comfort Living) plus tax. They were in shock when I told them how much I got charged, just as I still am. Unbelievable. Do yourself a favor and call one of the other guys and save yourself some money and frustration!

    Response from the owner · 2023-10-16T21:31:12Z

    Reviews like this genuinely concern me as the owner. From our point of view you called for same day service which we provided by rearranging the schedule just for you because of the stated dog issue, without charging any additional fee. We diagnosed the issue and told you the price to proceed, and you agreed without any hesitation.<br><br> We would have rather have not performed the service call if you didn't think $392+tax of $38 was too much to diagnose the unit, get in hands and knees in 130 degree attic to rewire the unit properly, change the fuse, and reinstall your thermostat or if we thought you would be disappointed or dissatisfied in any way. So strange actually since you acted so differently in person.<br><br>Furthermore the characterization of preying on you is totally out of line, that's not the case at all. We would not want to do any business with you either if you seek to miss characterize the situation so insultingly, after acting so cordially in person. <br><br>People in the Northwest Arkansas know what things cost and many customers are readily looking for companies that will actually fix something for under $500 instead of suggesting a new unit, so we welcome reviews like this for that reason. To all those people out there with bills ranging in the thousands of dollars, feel free to call us for your repair needs , we have fair prices an honest diagnostics of your HVAC systems.

  • Jerry Carsten

    3 years ago

    Google

    Same day ! Always does exactly what they say ,very informative, professional

    Response from the owner · 2023-10-16T21:31:12Z

    Thank you for the positive response.

  • Ang Fitz

    3 years ago

    Google

    I asked specifically about a slab leak detecting and I was told they would do it. The charge was for $550 and Joey came with a wrench, walked about the kitchen and the water meter for about half an hour only to mention “ you need to change the faucet and need a leak detector with gas to find if it is under the slab, it will cost you about $800 more”. Extremely disappointed!!! EXTREMELY!!! $550 in the garbage😤😤😤

    Response from the owner · 2023-10-16T21:31:12Z

    Thank you for the response, although we're sorry you're not completely satisfied. We would prefer to have not done the service at all if isn't appreciated. There's no reason to publicly misconstrue the events of what took place and the time spent onsite. This is a leak of undetermined origin and there's a process of elimination to find it. In your case we found 2 leaks an the final leak is so small it takes some additional testing.<br><br>As noted in the report we found one large leak in the kitchen under the faucet, and a small leak at the ice maker saddle valve, which we isolated. Since this is near where the water damage is, that's most likely the issue. Your system is losing about a tenth of a gallon of water every hour. The leak could be outside in the yard an not under the slab which is most often the case. Because it's such a small amount it will require ultrasonic leak detection, or a helium test. Which is $750 additional. All of which is covered by your home owners insurance.<br><br>In an attempt to satisfy you we can discount the ultrasonic detection by $250<br><br>Hoping you have a better day.<br><br>

  • Jessica Matlock

    3 years ago

    Google

    Good communication, and fast service. Very knowledgeable.

    Response from the owner · 2023-10-16T21:31:12Z

    Thanks for the feedback

  • Mitch Wiley

    3 years ago

    Google

    We had a water pipe burst on Christmas day. Was very difficult to get someone out to fix it with it being the holiday and the increase of repairs needing to be made with the frozen temperatures. Pettry was quick to respond and get us taken care of

    Response from the owner · 2023-10-16T21:31:12Z

    Thanks for the positive feedback

See all reviews on Google

Photos

Questions

How is Pettry Refrigeration Heating & Air Inc rated?

Pettry Refrigeration Heating & Air Inc is rated 4.2 from 44 Google reviews.

When is Pettry Refrigeration Heating & Air Inc open?

Monday: Open 24 hours. Tuesday: Open 24 hours. Wednesday: Open 24 hours. Thursday: Open 24 hours. Friday: Open 24 hours. Saturday: Open 24 hours. Sunday: Open 24 hours. Right now: Open 24 hours. Times use America/Chicago.

What is the phone number for Pettry Refrigeration Heating & Air Inc?

The published phone number is (479) 736-5624.

Other HVAC companies

Bentonville
5.0324 Google reviews
Call

Browse nearby

Ask Pettry Refrigeration Heating & Air Inc to call you

A local pro will reach out. Free, no account.